Увеличете продажбите си – съставяне на описание на продукти

Как се създава ефективно описание на продукти за онлайн магазин?

Описание на продукти – това е изключително важна задача при интернет търговията, тъй като онлайн пазаруването се усложнява с невъзможността на клиента да пипне, премери или например да пробва продукта на вкус.

С други думи, в онлайн магазините често клиентите не получават достатъчно информация за продукта, която да им помага да не се съмняват и да си го купят.

Затова задачата за описание на продукти се състои в допълнителното пояснение за потенциалния клиент защо той трябва да купи този продукт, а също и да се гарантира, че продуктът е точно за него.

И колкото по-убедително и изчерпателно бъде изложена информацията, толкова по-малко съмнения ще има купувачът и по-малко въпроси, а симпатиите му към продукта и стимулът за покупка ще се увеличат.

Много хора си мислят, че описанието на продукти играе второстепенна роля, тъй като клиентът, преди всичко, обръща внимание на снимките, цената и основните характеристики на продукта. Това до голяма степен е така. Но важността на изброените параметри не намалява ролята на описанието на продукта, което е необходимо не само за клиентите, а и за търсачките.

Всички елементи на презентацията на продукта трябва да са качествени, но не всеки собственик на онлайн магазин го разбира. Понякога описанието на продукти просто се пренебрегва, често се излагат стандартните характеристики на продукта от каталога на производителя или от конкурентен сайт.

А алгоритмите на търсачките са устроени така, че продуктови страници без описание на продукти почти не се индексират, тоест не попадат в резултатите от търсенето на потребителите.

А копираните описания не само не носят никаква полза, а и могат да навредят на сайта Ви, като бъде санкциониран.

Недоброто описание или пълната липса на такова много намалява броя на възможните продажби. Пренебрегването на този аспект на презентиране на продукта е недопустимо.

Нека разгледаме как се прави описание на продукти в онлайн магазин наистина качествено и как се увеличават продажбите с това.

Кои продукти имат нужда от описание?

Преди да говорим за принципите на съставяне на добро описание на продукти, трябва да поясним, че не всички продукти имат нужда от описание. Продукти като канцеларски материали, авточасти, някои инструменти или електронни компоненти могат да се продават успешно само с изложени технически характеристики и снимки. Очевидно е, че човек, който иска да си купи обикновен химикал, няма да размишлява дълго и да проучва из основи продукта.

Но ако говорим за продажба на книги, доброто описание на продукти е задължително. Преди да си купи книга, читателят винаги се запознава добре с описанието и, особено ако не е добре запознат с творчеството на автора и.

Освен книги, можем да отделим следните най-разпространени категории продукти, при покупката на които се обръща голямо внимание на описанието:

  • Битова техника и електротехника. Телевизори, смартфони, аудиосистеми – всяка такава техника се проучва добре, преди да бъде закупена;
  • Уникални продукти – например бижута, антикварни стоки;
  • Скъпи хранителни продукти;
  • Сложни инструменти.

Както сигурно разбирате, списъкът изобщо не е пълен. За да разберете на основата на кои характеристики на продукта може да се съди за това дали има нужда от описание на продукти, ще дадем следното правило:

Продуктите във Вашия магазин имат нужда от описание, ако отговарят на поне една от следните точки:

  • Цената е над средната за пазара;
  • Асортиментът не е голям;
  • Особеностите не се подразбират от снимките и характеристиките;
  • Продуктът е уникален.

Наличието на описание на продукти за тези случаи ще помогне да оправдаете цената, да изтъкнете предимствата и ползата от продукта.

Универсален принцип за създаване на описание за продукти

При създаването на описание на продукти, преди всичко, трябва да се ръководите от стремежа си да предоставите полезна и изчерпателна информация за потенциалния клиент. Независимо дали става дума за торта, смартфон, автомобил или друг продукт, описанието му винаги трябва:

  • Да дава обяснение – защо е необходим този продукт и как се използва;
  • Да изтъквате предимствата пред аналозите му;
  • Да присъстват всички основни характеристики на продукта – цена, тегло, състав;
  • Да е насочено към целевата Ви аудитория и да е съставено на нейния език;
  • Да присъства съдържание, което потвърждава цялата информация, тоест отзиви, сертификати и т.н.

Също така е важно да се придържате към някои определени технически характеристики на текста, а именно:

  • Да има определен обем. Обикновено за продуктовата страница обемът е от 500 до 1000 думи.
  • Спазва се структура в продуктовата страница: заглавие, описание, характеристики, отзиви.
  • Използва се уникално описание на продукти.
  • Текстът се оптимизира за релевантни търсения.

Как се прави оригинално и интересно описание на продукти?

За хората, които никога преди това не са се занимавали със съставяне на описание за продукти, това може да им се стори много проста работа. Казвате за предимствата, отбелязвате характеристиките, влагате малко творчество и готово!

Но не е така, както изглежда. В действителност дори и опитните копирайтъри невинаги могат да направят веднага подходящо описание на продукти. Що се отнася до хората без опит с подобна работа, може да Ви отнеме много часове да запълните продуктовата страница с няколко реда.

Но не се плашете, подготвили сме Ви няколко съвета, които ще Ви помогнат да насочите мисленето си правилно за създаване на описание на продукти.

1. Характеристики и предимства при описание на продукти

Обикновено търговците познават добре предимствата на продуктите си, но ако все пак се затруднявате да посочите положителните им страни, погледнете техническите им характеристики и опитайте да ги „преведете“ на човешки език.

Например да вземем характеристики на сешоар:

  • Мощност – 2200 Вт;
  • Брой скорости – 2;
  • Брой температурни режими – 3.

След това се сетете за целевата си аудитория и как тя ще използва продукта, помислете малко как това ще повлияе на покупката.

2. Големи емоции

Емоционалното описание на продукти винаги има добър отклик в сравнение със сухото изложение на характеристиките. Помислете за усещането на потенциалния купувач при използването на Вашия продукт и си представете къде се случва това, какъв мирис има продуктът, какъв вкус и т.н.

Ето за сравнение пример за сухо и за емоционално описание на кафемашина:

  1. 3 програми за приготвяне на кафе, възможност за избор на ниво на сила на напитката, капучинатор в комплекта.
  2. Насладете се на прясно приготвено капучино, лате или еспресо – автоматичната кафемашина ще приготви любимото Ви кафе само за няколко секунди.

Кое от тези две описания е по-интересно? Първото само изброява характеристики, а второто ни описва ароматна чаша кафе.

Всъщност при придаване на емоционалност на описанието трябва да се поставя определена граница, чието пресичане лишава потенциалния клиент от доверие, а понякога води и до раздразнение у клиента.

3. Изтъкнете най-важното

Повечето купувачи не искат да търсят информацията, която им трябва, те искат да получат всичко на мига. Затова не отлагайте същността на предложението. Ползата на зеления чай или историята на кафените зърна, разбира се, може да е интересна, но в продуктовата страница трябва да е лапидарна.

Не усложнявайте и не изброявайте многото предимства, всичко трябва да се разбира от две изречения. За хората, които търсят суха и конкретна информация, най-добре направете отделен раздел или блок с характеристики, не добавяйте всичко в описанието.

Предимствата на продукта ще се видят добре в коментарите, а не в описанието. Изключение тук могат да са сложните технически продукти. Но и към тяхното описание на продукти трябва да подхождате с лекота, да използвате само термини, които са разбираеми за Вашите клиенти. Ако трябва да кажете нещо сложно, задължително пояснете след това.

4. Подсказки в отзивите

Ако със сигурност не знаете какво да пишете, потърсете го в отзивите. Ако не оставят отзиви във Вашия сайт, намерете подобни продукти при конкурентите си и разгледайте какво пишат хората за тях. Така ще можете да откриете и решите проблема на клиентите още на ниво създаване на описание на продукти.

Опитвайте се винаги да отговаряте на коментарите, оставени под Вашия продукт, особено когато там има негативни оценки. Опитвайте се да решавате проблемите на клиентите максимално бързо. Помнете, клиент, оставен без решение на проблема му, винаги е заплаха за Вашата репутация.

5. Сторителинг

Маркетинговият тренд, свързан с презентацията на продукти чрез сторителинг, тоест разкази на кратки истории за потребителите с цел подбуждане към покупка, е уместен и при описание на продукти в онлайн магазин.

Подобен подход е много ограничен при продажба на уникални или скъпи продукти. Как се създават истории? Например при създаването на някаква легенда около продукта.

6. Говорете на езика на целевата си аудитория

Представете си своя потребител. Що за човек е? От какво се интересува, как и с кого общува? Да предположим, че продавате детски играчки, които, както знаем, обикновено купуват родители, тоест големи хора. Родителите са много различни един от друг в живота, но общуването им с децата е сходно. А при покупка на играчки те, съзнателно или не, ги асоциират с детските възприятия.

Затова в описанията на играчките е уместно да се използват умалително-ласкателни епитети.

Всяка целева аудитория изисква да общувате с нея на нейния език. Ако продавате развлекателни стоки, в описанието на продуктите ще е уместно да се шегувате и да използвате хумор. А ако продавате скъпи бижута, трябва да сте сериозни, изящни и елегантни.

Ще отбележим тук и ползата от епитетите и метафорите, които са много универсално средство за езикова изразителност за различните аудитории. Но към играта на думи трябва да подхождате много внимателно. Винаги обяснявайте защо този шампоан придава многостранен блясък. Използването на много метафори, лишени от смисъл, могат да превърнат Вашето описание на продукти в пълна глупости.

За самопроверка

И така, предлагаме Ви своего рода чек-лист, за да проверите доколко Вашето описание на продукти е станало добро:

  • Дадена е изчерпателна информация за продукта. Избавете клиента си от въпросите и съмненията, които могат да се появят. Ако не разбере нещо, просто ще иде при конкурентите Ви;
  • Спазена е структурата на описанието на продукта. Но помнете, универсална структура не съществува. За едни продукти е достатъчно да има заглавие и характеристики, а за други може да е полезно да има видео;
  • Всички ключови предимства са описани достатъчно разбираемо, на добре познат за потенциалния клиент език и се улавят дори и при бърз прочит;
  • Направена е SEO-оптимизация, в title, description, заглавия H1-H2-H3 и непосредствено в текста се съдържат релевантни ключови думи;
  • Описанието е преминало редакция и прочит. Ако нямате редактор, преди да публикувате, прочетете написаното на следващия ден, ще откриете много интересни неща.

Заключение

Добре презентираният продукт е важна съставна за успеха на онлайн продажбите. Купувачът е готов да реши само тогава, когато няма въпроси. Ефективното описание на продукти е онова описание, което печели доверието на потребителите.

Надяваме се, че съветите в тази статия ще Ви помогнат да съставяте ефективни описания на продукти във Вашия онлайн магазин. Ако все пак не сте сигурни, че можете да се справите, или работата Ви не носи желания резултат, потърсете ни. Ние от iTech.bg ще Ви помогнем и ще изберем максимално подходящите решения за Вашия бизнес спрямо Вашия бюджет.

А ако все още нямате интернет магазин, но искате да имате, ще Ви помогнем и ще направим такъв за Вас в най-кратки срокове и на съвсем достъпни цени.

Потърсете ни!