КОЙ ДА МИ ОПТИМИЗИРА СТРАНИЦАТА? | SEO ПРЕПОРЪКИ

Представете си, че имате интернет страница или наскоро сте си направили такава. Повечето фирми в България гледат да ви вземат парите, защо да не го направят след като вече са ви обещали чудеса? Месец по късно осъзнавате, че освен вие и разработчиците на вашата страница никой друг не знае за вас.

В този случай нямате много избор освен да попитате за SEO оптимизация. Кого да попитате?

Тъй като вече имате доверия на фирмата с която сте изработили страницата си вероятно ще се обърнете към тях. Те ще ви предложат поне 3 разновидности на оптимизация за Х лв. за ХХ лв. и за ХХХ лв. Всеки вид е обвързан не толкова с работа колкото с сложността и.

На помощ идва чичо Гугъл. Влизате в интернет и почвате да сравнявате цени, предложения, реклама, банери, почвате да получавате спам и се замисляте да направите същото – да пратим 1000000 e-maila до кой ли не и да видим какво ще стане. До тук всичките ви мисли са безплатни. Не ви е струвало нищо да се образовате и да прочетете някой и друг блог.

Сега е време да решите – ще плащам ли Х за първо ниво оптимизация или ще си я направя сам?

Отговора: В днешно време всеки има или трябва да има интернет страница. ТОП 10 на гугъл са ограничени 10 места. Кой ще бъде там не решава Google обаче, решавате Вие! Не разрешавайте страницата си за индексиране, ако не сте готови!

Какво се иска от вас или фирмата, която ще ви създаде и поддържа страницата:

  • Да ви направят сайта съобразено с последните политики на гугъл
  • Да се запълни сайта с авторско съдържание – снимки, лого, банери, текст
  • Да добавя редовно( минимум седмично) качествено авторско съдържание
  • Да не копирате нищо от никого!

До тук добре, сега ще накараме някой от фирмата да свърши тази работа, той съответно ще я свърши както той прецени ( ще копира от 5 сайта и ще ползва google преводача) и всичко на теория ще е готово.

ГРЕШКА! Никой служител не се интересува от вашия бизнес, защо да прави сайта ви както трябва като може да почива вместо това? Запомнете го и не забравяйте – контрола е висша форма на доверие а Google освен търсачка е инструмент за откриване на нескопосано свършена работа. След като проверите внимателно всичко описани по-горе вие сте готови да отворите врати и да се впуснете в приключението наречено оптимизация на интернет страници и съдържание.

Първата фаза от оптимизацията, за която говорим е така наречената offline оптимизация. Защо offline защото работата ви е насочена изцяло върху вашето съдържание независимо от външни (online) фактори.

Кои обаче са елементите на offline оптимизацията?

  • снимки, картинки, лога, банери, реклами или въобще всички форми на изображения – те трябва да имат правилно написано име, EXIF данни, алтернативен таг, caption и описание.
  • Заглавия – за тези от вас, които още не са започнали да ползват H1, H2 … или накратко Headings ( Заглавия и подзаглавия) време е – Как се използват Heading елементите?
  • Текст във всички форми – параграфи, изброени списъци, удебеляване, подчертаване, наклон, шрифтове и др.

Просто звучи, лесно е за изпълнение. Колко струва обаче?

  • Обработката на една снимка отнема около 5-6 минути
  • Обработката на заглавията и правилното им написване с оглед оптимизация и продажби – 5-10 мин зависи от нишата
  • Написване на авторски текст и форматирането му – 30-45 минути

Ако имате 50 продукта/страници това би трябвало да ви отнеме не по-малко от 50 работни часа. На служител със заплата 1300 лв (с вкл. осигуровки), работещ 22 дни с 22 дни отпуска ще му отнеме 1 час = 7-7,5 лв на продукт/страница = 375 лв!

Не забравяйте, че освен тези страници имате мнгоо други служебни страници и не трябва да забравяте за тях. От тук нататък избора е ваш – ще платите на професионалист или ще си свършите сами работата.